'Half-Life:Alyx' będzie przełomem w zastosowaniu gogli VR

'Half-Life' to wyjątkowa gra znana graczom komputerowym od dwóch dekad, uważana przez branżę za jedną z najlepszych i najbardziej wpływowych gier, jakie kiedykolwiek powstały, która zarówno pod względem technologicznym jak i fabularnym, stała się podstawą do innych tytułów. Nie inaczej będzie i tym razem, raptem kilka dni temu, Valve - producent gier - zaprezentował zwiastun nowej odsłony tytułu - 'Half-Life: Alyx', który będzie pierwszą wysokobudżetową grą skrojoną pod zestawy wirtualnej rzeczywistości (VR). Producenci takowych na pewno skorzystają.

Wysokie ceny sprzętu i brak magnetycznych tytułów, były kluczowymi czynnikami ograniczającymi rozwój wirtualnej rzeczywistości. Ceny zestawów powoli zaczynają jednak spadać, a na horyzoncie pojawia się pierwsza głośna, wysokobudżetowa gra, w którą będzie można zagrać już w marcu 2020 roku. Zwiastun gry, z bardzo wysokim poziomem interaktywności, nie pozostawia ku temu wątpliwości, że oto nadchodzi tytuł, który odmieni branżę wirtualnych hełmów i być może stanie się katalizatorem do rozwoju medium.

Sony Morpheus - $this->copyright_for_current_language

'Half Life:Alyx' został zoptymalizowany tylko pod kątem zestawów VR na silniku Source 2, co według twórców, ma realny potencjał na wygenerowanie niespotykanego dotąd pułapu wirtualnej rzeczywistości. Gra ma być kompatybilna z zestawami producenta Valve Index (podobno w USA zapasy się wyprzedały po premierze zwiastuny gry; ich cena w Polsce ok. 4 700 zł!), ale także urządzeniami od HTC (Vive Pro koszt ok 5900 pln), Microsoft (NASDAQ:MSFT) czy nieco tańsze Samsung Odyssey+ (niedostępny w Polsce) oraz Oculus Rift i Oculus Quest od Facebooka (NASDAQ:FB), po wersje budżetowe od HP (NYSE:HPQ). Jednak aby dobrze pograć w nową grę od Valve i móc nacieszyć się imponującą grafiką i stworzonym przez twórców światem, gracze poza zakupem VR będą musieli doinwestować komputery, ponieważ efekty wyprzedzające swoją epokę, będą potrzebowały dodatkowych mocy obliczeniowych. To na pewno ograniczy masowe zasięgi i atrakcyjność tytułu w najbliższym okresie, ale dzięki grze prawdopodobnie zwiększy się drgnie sprzedaż zestawów VR, a także najnowszych modeli kart graficznych do komputerów stacjonarnych choćby od AMD (NASDAQ:AMD) czy Nvidia (NASDAQ:NVDA).

Dziennikarze technologiczni i analitycy obserwujący segment VR przyznają, że chociaż na razie 'Half-Life:Alyx' skrojony tylko pod gogle, nie doprowadzi samodzielnie do masowej adaptacji zestawów wirtualnej rzeczywistości w naszych domach, to z pewnością ta wysokobudżetowa produkcja wywoła zwiększenie zainteresowania zestawami do wirtualnej rozrywki.