Sony Interactive Entertainment (SONY  ) zapowiada, że do 2025 roku będzie posiadać tuzin gier w formule live service, a połowa gier firmy będzie wydawana na PC i urządzenia mobilne. Podczas niedawnego dorocznego dnia inwestora Sony, firma stwierdziła, że ma nadzieję na zmianę "obecnego podejścia PlayStation skoncentrowanego na konsolach na takie, w którym duże elementy naszej społeczności wykraczają poza konsole".

"W przeszłości PlayStation Studios świetnie radziło sobie z dostarczaniem obfitego portfolio bogatych w narrację i pięknych graficznie gier dla jednego gracza" - powiedział Ryan - "ale oznacza to też, że ograniczyliśmy się do dość wąskiej części rynku gier".

Firma poinformowała, że nowy plan będzie znaczącą zmianą w stosunku do tegorocznych gier, z których tylko jedna czwarta zostanie wydana na PC i urządzenia mobilne. Reszta gier Sony z 2022 roku ukaże się na jedną lub obie konsole PlayStation 4 i PlayStation 5.

Sony odnotowało obiecujące wyniki z gier, które do tej pory wydało na PC. W zeszłym roku spółka zarobiła 80 mln USD na takich grach na PC, jak Days Gone, Horizon Zero Dawn i God of War. Oczekuje się, że w 2022 roku wartość ta wzrośnie ponad trzykrotnie, do 300 mln USD.

"W przeszłości PlayStation Studios świetnie radziło sobie z dostarczaniem obfitego portfolio bogatych w narrację i pięknych graficznie gier dla jednego gracza" - powiedział Ryan - "ale oznacza to też, że ograniczyliśmy się do dość wąskiej części rynku gier".

"Dzięki ekspansji na PC i urządzenia mobilne, a trzeba przyznać, że także na live service, mamy możliwość zmiany sytuacji, w której jesteśmy obecni w bardzo wąskim segmencie całego rynku gier, na taką, w której będziemy obecni niemal wszędzie" - powiedział prezes Sony, Jim Ryan, cytowany przez Video Games Chronicle.

Sony odnotowało obiecujące wyniki z gier, które do tej pory wydało na PC. W zeszłym roku spółka zarobiła 80 mln USD na takich grach na PC, jak Days Gone, Horizon Zero Dawn i God of War. Oczekuje się, że w 2022 roku wartość ta wzrośnie ponad trzykrotnie, do 300 mln USD.

Ryan powiedział, że skupienie się na grach na PC może przynieść "znaczący wzrost liczby osób, które grają w nasze gry, liczby osób, które cieszą się naszymi grami i liczby osób, które wydają pieniądze na nasze gry".

Firma poinformowała, że nowy plan będzie znaczącą zmianą w stosunku do tegorocznych gier, z których tylko jedna czwarta zostanie wydana na PC i urządzenia mobilne. Reszta gier Sony z 2022 roku ukaże się na jedną lub obie konsole PlayStation 4 i PlayStation 5.

Ryan powiedział, że skupienie się na grach na PC może przynieść "znaczący wzrost liczby osób, które grają w nasze gry, liczby osób, które cieszą się naszymi grami i liczby osób, które wydają pieniądze na nasze gry".

"W przeszłości PlayStation Studios świetnie radziło sobie z dostarczaniem obfitego portfolio bogatych w narrację i pięknych graficznie gier dla jednego gracza" - powiedział Ryan - "ale oznacza to też, że ograniczyliśmy się do dość wąskiej części rynku gier".

W zeszłym roku firma Sony rozpoczęła proces odchodzenia od gier na konsole, kupując firmę Nixxes Software, znaną z takich serii, jak Tomb Raider, Deus Ex, Hitman i Thief na PC. W tym samym roku Sony utworzyło markę PlayStation PC, pod którą dostępne są wszystkie gry Sony PlayStation na komputery PC na platformie Steam.

Sony odnotowało obiecujące wyniki z gier, które do tej pory wydało na PC. W zeszłym roku spółka zarobiła 80 mln USD na takich grach na PC, jak Days Gone, Horizon Zero Dawn i God of War. Oczekuje się, że w 2022 roku wartość ta wzrośnie ponad trzykrotnie, do 300 mln USD.

W zeszłym roku firma Sony rozpoczęła proces odchodzenia od gier na konsole, kupując firmę Nixxes Software, znaną z takich serii, jak Tomb Raider, Deus Ex, Hitman i Thief na PC. W tym samym roku Sony utworzyło markę PlayStation PC, pod którą dostępne są wszystkie gry Sony PlayStation na komputery PC na platformie Steam.

Wraz z ekspansją w dziedzinie portowania gier na PC, Sony zaczęło w zeszłym roku bardziej zagłębiać się w gry mobilne. Firma zatrudniła kilku nowych programistów, którzy skoncentrowali się na grach mobilnych, w tym byłego prezesa ds. treści w Apple (AAPL  ) Arcade, Nicolę Sebastianiego. Plany na przyszłość obejmują stworzenie własnego studia gier mobilnych oraz współpracę w zakresie tworzenia gier z istniejącymi twórcami tego typu treści.

Wraz z ekspansją w dziedzinie portowania gier na PC, Sony zaczęło w zeszłym roku bardziej zagłębiać się w gry mobilne. Firma zatrudniła kilku nowych programistów, którzy skoncentrowali się na grach mobilnych, w tym byłego prezesa ds. treści w Apple (AAPL  ) Arcade, Nicolę Sebastianiego. Plany na przyszłość obejmują stworzenie własnego studia gier mobilnych oraz współpracę w zakresie tworzenia gier z istniejącymi twórcami tego typu treści.

Ryan powiedział, że skupienie się na grach na PC może przynieść "znaczący wzrost liczby osób, które grają w nasze gry, liczby osób, które cieszą się naszymi grami i liczby osób, które wydają pieniądze na nasze gry".

"Myślimy o tym, w jaki sposób gracze korzystają z naszych treści i odnieśliśmy już pewne sukcesy, eksperymentując z grami i aplikacjami mobilnymi, aby zapewnić graczom większy wybór" - powiedział Ryan w zeszłym roku. "Urządzenia mobilne to tylko jeden z obszarów, które badamy, aby dotrzeć do milionów graczy poza naszymi platformami".

W zeszłym roku firma Sony rozpoczęła proces odchodzenia od gier na konsole, kupując firmę Nixxes Software, znaną z takich serii, jak Tomb Raider, Deus Ex, Hitman i Thief na PC. W tym samym roku Sony utworzyło markę PlayStation PC, pod którą dostępne są wszystkie gry Sony PlayStation na komputery PC na platformie Steam.

Firma ogłosiła również plany rozszerzenia portfolio gier w ramach live service. W zeszłym roku Sony posiadało jedną serię gier w takiej formule. W tym roku ma ich trzy. Zgodnie z prezentacją dla inwestorów, do 2025 roku firma zamierza mieć 12 takich gier, co według Ryana może mieć "przełomowe znaczenie dla działalności [firmy]". W poprzednich zapowiedziach firma zakładała, że do 2026 r. będzie miała dziesięć gier w formule live service.

"Myślimy o tym, w jaki sposób gracze korzystają z naszych treści i odnieśliśmy już pewne sukcesy, eksperymentując z grami i aplikacjami mobilnymi, aby zapewnić graczom większy wybór" - powiedział Ryan w zeszłym roku. "Urządzenia mobilne to tylko jeden z obszarów, które badamy, aby dotrzeć do milionów graczy poza naszymi platformami".

Wraz z ekspansją w dziedzinie portowania gier na PC, Sony zaczęło w zeszłym roku bardziej zagłębiać się w gry mobilne. Firma zatrudniła kilku nowych programistów, którzy skoncentrowali się na grach mobilnych, w tym byłego prezesa ds. treści w Apple (AAPL  ) Arcade, Nicolę Sebastianiego. Plany na przyszłość obejmują stworzenie własnego studia gier mobilnych oraz współpracę w zakresie tworzenia gier z istniejącymi twórcami tego typu treści.

Oprócz rozbudowy gier na PC, urządzenia mobilne i live service, Sony ma również nadzieję na zwiększenie wykorzystania swoich treści w telewizji i filmach, powołując się na niedawny film Uncharted i nadchodzącą serię The Last of Us produkcji HBO.

Firma ogłosiła również plany rozszerzenia portfolio gier w ramach live service. W zeszłym roku Sony posiadało jedną serię gier w takiej formule. W tym roku ma ich trzy. Zgodnie z prezentacją dla inwestorów, do 2025 roku firma zamierza mieć 12 takich gier, co według Ryana może mieć "przełomowe znaczenie dla działalności [firmy]". W poprzednich zapowiedziach firma zakładała, że do 2026 r. będzie miała dziesięć gier w formule live service.

"Myślimy o tym, w jaki sposób gracze korzystają z naszych treści i odnieśliśmy już pewne sukcesy, eksperymentując z grami i aplikacjami mobilnymi, aby zapewnić graczom większy wybór" - powiedział Ryan w zeszłym roku. "Urządzenia mobilne to tylko jeden z obszarów, które badamy, aby dotrzeć do milionów graczy poza naszymi platformami".

Oprócz rozbudowy gier na PC, urządzenia mobilne i live service, Sony ma również nadzieję na zwiększenie wykorzystania swoich treści w telewizji i filmach, powołując się na niedawny film Uncharted i nadchodzącą serię The Last of Us produkcji HBO.

Serwis Video Games Chronicle donosi, że podczas prezentacji jeden ze slajdów sugerował, że do 2025 r. firma przestanie wydawać gry na PS4.

Serwis Video Games Chronicle donosi, że podczas prezentacji jeden ze slajdów sugerował, że do 2025 r. firma przestanie wydawać gry na PS4.

Firma ogłosiła również plany rozszerzenia portfolio gier w ramach live service. W zeszłym roku Sony posiadało jedną serię gier w takiej formule. W tym roku ma ich trzy. Zgodnie z prezentacją dla inwestorów, do 2025 roku firma zamierza mieć 12 takich gier, co według Ryana może mieć "przełomowe znaczenie dla działalności [firmy]". W poprzednich zapowiedziach firma zakładała, że do 2026 r. będzie miała dziesięć gier w formule live service.

Oprócz rozbudowy gier na PC, urządzenia mobilne i live service, Sony ma również nadzieję na zwiększenie wykorzystania swoich treści w telewizji i filmach, powołując się na niedawny film Uncharted i nadchodzącą serię The Last of Us produkcji HBO.

Serwis Video Games Chronicle donosi, że podczas prezentacji jeden ze slajdów sugerował, że do 2025 r. firma przestanie wydawać gry na PS4.