HUYA Inc. (HUYA  ) to wiodąca platforma do transmisji strumieniowej na żywo w Chinach z dużą i aktywną społecznością śledzącą transmisje strumieniowe na żywo. Firma współpracuje z organizatorami imprez e-sportowych, jak również z dużymi twórcami gier i wydawcami. Spółka opracowała transmisję na żywo z e-sportu jako jeden z najpopularniejszych gatunków treści na swojej platformie. Bazując na sukcesie w transmisji strumieniowej gier, Huya rozszerzyła także swoją ofertę o inne gatunki rozrywkowe, takie jak pokazy talentów, anime i zajęcia na świeżym powietrzu. Wysoce dynamiczna zawartość i różnorodność interakcji w czasie rzeczywistym przyczyniają się do zapewniania rozrywki i doświadczeń społecznych oferowanych na platformie Huya, która rozwija silne poczucie przynależności i skutecznie zwiększa elastyczność użytkownika i czas spędzany na platformie.

Chińska branża strumieniowania na żywo jest gotowa na wielką transformację po tym, jak odnotowano ogromny wzrost oglądalności i liczbę platform, które powstały w ciągu ostatnich kilku lat, walcząc o kawałek tortu. Według iResearch, przychody z transmisji strumieniowych na żywo wzrosły z około 1,1 mld USD w 2015 roku do około 3,0 mld USD w 2016 roku.

Platforma HUYA, której właścicielem jest YY (YY  ) została uruchomiona w 2014 roku jako jednostka do transmisji strumieniowej na żywo dla gier video, w celu przyciągnięcia lojalnej bazy widzów. Obecnie YY planuje oddzielić HUYA jako niezależną platformę w celu poprawy widoczności marki. Dziś platforma obsługuje średnio niemal 93 mln użytkowników miesięcznie, a ponad połowa to klienci mobilni.

Platformy strumieniowe są ostatnio bardzo w modzie. Jesienią na giełdzie zadebiutowała spółka ROKU (ROKU  ) i był to jeden z najlepszych debiutów ubiegłego roku. Pod koniec marca miały miejsce pierwsze notowania - także chińskiej - spółki iQIYI, Inc (IQ  ) - duża oferta ponad 2 mld USD. Oferta od HUYA jest kilkanaście razy mniejsza. Półtora miesiąca temu debiutował Spotify (SPOT  ).

Akcje w ofercie publicznej sprzedano po 12 USD - czyli spółce udało się osiągnąć górną granicę widełek cenowych, co pozwoliło na zebranie 180 mln USD, a to często daje nadzieje na to, że debiut będzie udany. I tak też się stało: w pierwszy dzień notowań wartość spółki urosła o prawie 34 proc. W trzeci dzień handlu cena przekroczyła pułap 20 USD, po czym spadła. Niemniej jednak widać, że są chętni do płacenia za akcje coraz więcej. Notowania dzienne są bardzo dynamiczne, cena niestabilna, a zasięgi dość duże. Trudna do grania intraday, mocno ryzykowna, pod wieloma względami charakter notowań przypomina innego streamera - ROKU.

HUYA twierdzi, że udało jej się zbudować największą społeczność osób oglądających gry wideo na żywo w Chinach. W ubiegłym roku doliczono się około 646 milionów graczy, zgodnie z prospektem emisyjnym spółki. W 2017 roku firma odnotowała przychody w wysokości 335,8 milionów USD. Był to wzrost o 174% w porównaniu z rokiem poprzednim. Za pierwszy kwartał HUYA odnotowała przychód w wysokości 134,5 miliona USD. Było to ponad dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym.