To jedna z branż, dla której COVID-19 był niczym nawóz użyźniający kolejne rynki zbytu. Gaming, bo o nim mowa, ma się jako branża świetnie, a jedna z największych spółek widzi ogromne możliwości rozwojowe w Państwie Środka otwierając tam swój oddział.

Wiceprezes firmy Riot Games, twórcy znanej na całym świecie wśród milionów graczy gry League of Legends ma podwoić swoją sprzedaż w Chinach wraz ze znaczącym wzrostem popularności gamingu w ujęciu globalnym. Producent gier z siedzibą w Stanach Zjednoczonych ogłosił w piątek otwarcie swojego nowego studia w Szanghaju, które ma się skupić na tworzeniu nowych gier dla globalnej publiczności. Leo Lin, wiceprezes a zarazem szef chińskiego Riot Games jest nie bez kozery przekonany, że w Chinach znajdzie się wielu miłośników popularnego "LoLa", ale również nowych tytułów studia. W wyniku inwestycji rozwojowych i głośnego otwarcia spółka chciałaby podwoić wyniki w Chinach i nadal inwestować w tym kraju, w tym nie tylko w pracę nad e-sportem, ale też tworzeniem nowych tytułów i innych produktów w branży entertainment. Według dyrektora generalnego Riot Games Nicolo Laurenta studio ma zatrudnić setki pracowników. Riot Games jest w 100% własnością chińskiego giganta gier Tencent (TCEHY), i w związku z tym eksperci wyrażają obawy dotyczące poziomu wpływu, jaki chińskie firmy mogą mieć na spółki, w które inwestują lub nabywają, nawet jeśli są to firmy zagraniczne. Tencent w tym przypadku ma jednak pełnić rolę wydawcy, a nie ostatecznego weryfikatora treści kreatywnych i gier. W opinii Lin Chińczycy bardzo chwalą sobie współpracę z Riot Games i mają zapewniać jej pełną niezależność.

Według Niko Partners Chiny są bardzo ważnym rynkiem dla Riot Games ze względu na popularność gier komputerowych w Państwie Środka. Chiny mają odpowiadać za ponad 32% przychodów z gier i prawie 45% globalnych graczy. Flagowy, wspomniany już wcześniej tytuł Riot Games League of Legends to gra przeznaczona na platformy PC. Twórcy potrafili jednak zebrać ogromną atencję graczy i przeistoczyć tę grę na salony rywalizacji e-sportowej, która cieszy się niesłabnącą popularnością. Mistrzostwa świata League of Legends odbyły się w Chinach w 2020 roku i odbędą się ponownie w tym kraju w 2021 roku. Newzoo szacuje, że w tym roku rynek e-sportu po raz pierwszy wygeneruje ponad 1 miliard USD przychodu na całym świecie, przy czym oczekuje się, że Chiny mają być najbardziej dochodowym rynkiem. Z drugiej strony to gry mobilne są szalenie popularne w Chinach i stanowią największą część ogólnych przychodów z gamingu w tym kraju. Riot Games próbowało zarobić na tym trendzie i wypuściło w zeszłym roku grę mobilną o nazwie League of Legends: Wild Rift w niektórych regionach kraju, wykorzystując swoją dobrze znaną markę. Póki co jednak finalnie nie została ona jeszcze w pełni... wypuszczona na rynek. To był wyjątkowy eksperyment dla Riot Games, które wcześniej skupiało się na grach na PC. Firma jest jednak przekonana, że mimo dotychczasowych problemów musi utrzymać kierunek rozwoju aplikacji mobilnych. Co ciekawe, w Chinach ma zostać stworzona e-sportowa liga aplikacji mobilnych.