Producent układów scalonych zarobił więcej niż oczekiwano, odnotował zaskakująco wysoką sprzedaż w pilnie obserwowanych segmentach centrów danych i gier wideo, a także wydał optymistyczne prognozy dotyczące drugiego kwartału fiskalnego. Ale zarząd powiedział również, że niedobór półprzewodników będzie się utrzymywał przez wiele miesięcy.

"Oczekujemy, że podaż pozostanie ograniczona w drugiej połowie roku", powiedziała inwestorom Colette Kress, szefowa działu finansowego Nvidii (NVDA  ), podczas rozmowy telefonicznej poświęconej omówieniu wyników. Ciągły niedobór chipów byłby problemem dla firm próbujących budować lub rozbudowywać centra danych, dla konsumentów zainteresowanych wysokiej klasy sprzętem do gier wideo oraz dla firm takich jak Nintendo, które produkują te produkty.

Akcje spółki Nvdia spadły o 0,6% podczas przedłużonej sesji. Podczas regularnego handlu akcje zamknęły się na poziomie 628 dolarów, czyli o 0,3% wyżej. Firma podała, że w pierwszym kwartale fiskalnym zysk netto wyniósł 1,91 mld dolarów, co daje 3,03 dolara na akcję, w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 917 mln dolarów, czyli 1,47 dolara na akcję, rok wcześniej. Po uwzględnieniu m.in. wynagrodzenia za akcje zysk wyniósł 3,66 USD na akcję. Przychody wzrosły o 84% do 5,66 mld USD. Wall Street prognozowała skorygowany zysk na poziomie 3,31 USD na akcję przy przychodach 5,41 mld USD. Wcześniej spółka informowała inwestorów, że spodziewa się przekroczenia własnych prognoz na poziomie 5,3 mld USD.

"Nasz biznes Data Center nadal się rozwija, ponieważ światowe branże wykorzystują Nvidia AI do przetwarzania wizji komputerowej, konwersacyjnej AI, rozumienia języka naturalnego i systemów rekomendujących" - powiedział szef firmy Jensen Huang. "Nvidia RTX wymyśliła na nowo grafikę komputerową i napędza modernizację na całym rynku gier i projektowania". Nvidia poinformowała, że przychody z centrów danych wzrosły o 79% do 2,05 mld USD. Kress, szef działu finansowego, powiedział w przygotowanych komentarzach, że na przychody z centrów danych wpłynęło przejęcie firmy Mellanox oraz zeszłoroczna premiera procesorów graficznych Ampere. Przychody z gier wideo wzrosły o 106% do 2,76 mld USD, co przewyższyło szacunki mówiące o 2,73 mld USD. Kress powiedział, że segment ten nadal korzysta z tego, że firmy wydobywające kryptowaluty kupują układy Nvidia przeznaczone do gier, ale "trudno jest określić, w jakim stopniu". Przychody w segmencie skorzystały również z wysokiej sprzedaży komputerów osobistych.

Na początku tego roku Nvidia wprowadziła na rynek linię chipów przeznaczonych do wydobywania kryptowalut, a także zdławiła możliwości wydobywcze kilku procesorów przeznaczonych dla graczy. Wysiłek ten ma na celu zapewnienie, że gracze, którzy stanowią ważną bazę klientów dla firmy, mogą uzyskać wystarczającą ilość swoich potężnych kart graficznych opartych na Amperach.

"Tylko bardzo niedawne karty nie były zdolne do wykonywania wydobycia kryptowalut" - powiedział Kress w wywiadzie. "Wybraliśmy następne produkowane karty, aby również zmniejszyć ich hash rate. Jeśli zmniejszą swój hash rate, górnik nie będzie ich chciał Więc robimy coraz więcej segregacji."

Kress powiedział, że Nvidia wygenerowała 155 milionów dolarów w pierwszym kwartale z chipów kryptowalutowych, które włączyła do swojej kategorii OEM i innych; OEM i inne wzrosły o 137% do 327 milionów dolarów w pierwszym kwartale fiskalnym. Firma spodziewa się, że w drugim kwartale przychody z chipów kryptowalutowych wyniosą 400 milionów dolarów. Jednak procesory graficzne dla kart do gier wideo, które są wykorzystywane przez górników kryptowalut, są włączone do segmentu gier wideo, co utrudnia określenie ogólnej ekspozycji Nvidii na kryptowaluty. Przed ogłoszeniem wyników, analityk BMO Capital Markets Ambrish Srivastava oszacował, że całkowite przychody z kryptowalut wyniosły około 650 milionów dolarów w pierwszym kwartale.

Nvidia prognozowała przychody w drugim kwartale fiskalnym na poziomie 6,3 miliarda dolarów. Konsensus szacunków na drugi kwartał fiskalny wynosił 5,49 miliarda dolarów. Kress powiedział, że firma spodziewa się wydatków kapitałowych w wysokości 300 mln dolarów do 325 mln dolarów w drugim kwartale fiskalnym. Kress powiedział, że firma jest na dobrej drodze do zamknięcia przejęcia Arm na początku 2022 roku i że obecnie edukuje różnych regulatorów na temat działalności Nvidii i Arm.

"Zespoły po obu stronach pracują nad tym dość pilnie" - powiedział Kress. Akcje Nvidia zyskały 20% w tym roku, indeks PHXL Semiconductor awansował o 12%. Benchmarkowy indeks S&P 500 wzrósł w tym samym okresie o około 12%. W zeszłym tygodniu Nvidia ogłosiła podział akcji na cztery.