Dwa tygodnie temu producent gier komputerowych Take-Two Interactive Software (TTWO  ) opublikował solidne wyniki kwartalne, zamykające rok fiskalny 2019. Zarząd firmy z optymizmem patrzy w przyszłość. "Jesteśmy wyjątkowo dobrze przygotowani do generowania znacznego wzrostu i ekspansji marży w długim okresie" - mówił prezes i dyrektor generalny Stauss Zelnick.

Przychody spółki rosły w ostatnim kwartale o 20% r/r do 539 mln USD, napędzane wiodącymi tytułami ze stajni jak Grand Theft Auto Online, Grand Theft Auto V, NBA 2K19 i ciągłym popytem na swój popularny tytuł Red Dead Redemption 2. Analitycy badający branżę wskazują, że istnieje wiele przesłanek wskazujących, że obecna cena akcji firmy nie odzwierciedla długoterminowego potencjału wzrostu. Tym bardziej, że firma radzi sobie na giełdzie bardzo dobrze, konkurenci Electronic Arts (EA  ) i Activision Blizzard (ATVI  ) spadali odpowiednio o 30% i 38% w skali roku, gdzie akcje Take-Two schudły tylko o 3%. Rywale byli daleko w tyle.

Wycena. Take-Two na tle konkurencji wykazuje dobre podstawowe wskaźniki. Forward P/E 23,5 jest wprawdzie nieco wyższy niż u konkurencji (ATVI 19,6 , EA 20,4), jednak analitycy wskazują, że spółka zwiększy zyski szybciej, co podkreśla wskaźnik PEG (wskaźnik wzrostowy ceny do zysku) na poziomie 4,4 (ATVI 5,1, EA 5,4).

Skup akcji. W ubiegłym roku zarząd spółki wykupił akcje o wartości 362 mln USD, a to dobry sygnał dla inwestorów, świadczący o notowaniach spółki poniżej ich długoterminowej wartości.

GTA/NBA2K. Ostatni duży tytuł od Take-Two, Red Dead Redemption 2 wydany jesienią ubiegłego roku, pozyskał dużą bazę graczy w krótkim czasie, sprzedaż gry szacuje się na ponad 24 mln egzemplarzy. Ale to GTA V jest niekwestionowanym liderem, osiągając około 110 mln sprzedanych kopii łącznie (spółka nie podaje dokładnych danych). W ciągu ostatniego półrocza gra sprzedała się w ilości 10 mln sztuk, całkiem nieźle jak na pięcioletnią grę. Jeszcze lepiej siłę GTA V obrazuje porównanie z sportowym NBA 2K19 wydanym we wrześniu ubiegłego roku, który pozyskał ponad 9 mln graczy, w dużej mierze dzięki klientom z Chin, gdzie koszykówka NBA jest bardzo popularna. Specjalnie dla nich Take Two uruchomiło we współpracy z chińskim Tencent, wersję NBA 2K Online, w którą gra około 45 mln zarejestrowanych graczy. Kierownictwo spółki widzi w NBA 2K duży potencjał na przyszłość, z uwagi na rosnącą popularność amerykańskiej ligi koszykówki na świecie, ale także gałąź e-sportu, gdzie funkcjonuje NBA 2K League - skupiająca najlepszych graczy na świecie. Niedawno AT&T i marka odzieży Champion podpisały umowy sponsorskie na drugi sezon NBA 2K League - to znak, że e-sport wciąż się rozwija w biznesie Take-Two.

Spółka prognozuje, że fiskalne wyniki za pierwszy kwartał będą obejmować przychody w wysokości pomiędzy 485 mln USD do 535 mln USD oraz zyski w wysokości 0,65 USD do 0,75 USD za akcję. Tymczasem w całym roku fiskalnym 2020, spółka spodziewa się przychodów w wysokości 2,7 mld USD do 2,8 mld USD.

W ciągu pierwszego półrocza 2019 roku, spółka na parkiecie notuje symboliczny plus na poziomie 3,93% (stan na 31.05).